Bonjour, Hello, Salam

Thank you elise we’re also very happy for having you with us ! :^^::^^:

I don’t speak French :sorry: but I’m trying to learn it too :smiley:

[quote=elise_m]Oh non surtout pas, au contraire, ça me donne encore plus envie d’apprendre!

L’ambiance est excellente ici et le forum est réellement passionnant à parcourir et à étudier! :slight_smile:
Non, malheureusement, les limites atteintes sont celles du peu que je pouvais essayer de formuler en darija pour l’instant.
Mais j’étudie! Promis, j’aurai bientôt fait assez de progrès pour écrire une phrase d’au moins… 10 mots! :roll:[/quote]
Je suis d’accord avec toi que l’ambiance est super :). D’autant plus que nous sommes une toute petite communauté pour le moment, donc je peux donner à chacun toute l’attention qu’il mérite.
Je peux te dire que les phrases que je t’ai vu formuler sont déjà bien ! On voit que tu as quand même du vocabulaire. Tu vas en épater de mes compatriotes pendant ton voyage :).

@ Hiba:
We should have a thread for you to learn French :^^:.

Shokran Simply Moroccan :slight_smile:

w shokran 7ta nta (toi aussi?) Hiba!
(If I succeeded to learn somes bases of english, believe me, you can learn to speak french, because my fiancé, which is a teacher of english, had never seen such a difficult pupil before me… :blush: )

7ta nti ( feminin)*

oups… merci pour la précision MarocRulz :slight_smile:

pa de koi!!
aAlways here to help :smiley:

Yay! MarocRulz version française, la claaaasse ! :okay:

loooooooooooooooooooooool!! Merci xoxo, nti li 3andek la classe tbarkellah 3lik :wink:

@SM: fine had l ghiba :D, and i love ur avatar loool its like mafiyaaaaaaaaash attitutde loooooool

Thanks elise_m now I’m really going to try my best in French :smiley:

SM you and I got the coolest avatars :smiley: :cool::cool:

@ MarocRulz:
Hani :D. Trop fort the mafiyash attitude, when I first read that group title in FB, it made me laugh.

@ Hiba:
We do, we do! People will mix us up now :cool:.

oyy yeah, loool. When i first saw that group i had to join it lol.
ur avatar is the mafiyash attitude and hibas is the naydaaaaa …lol

Very well said ;).

Translation plizzzzzz (sauf “lol”, I can guess what it means :wink: )

thnx :smiley:

Translation plizzzzzz (sauf “lol”, I can guess what it means :wink: )[/quote]
ok
Mafiyash : means i dont feel like it

SM can you please help me explain “nayda” (A)

There is a facebook group called “mafiyyash attitude”, le fainéantisme :hap:. Mâ fiyyâsh llî ydîr hâd shî = I don’t feel like doing this.
This perfectly describes my avatar.

Explanation of Nayda^(nâyDa)
Origins: The verb nâD, to get up. To be active, alive and moving. It’s a slang used especially in a party atmosphere, meaning that it’s rocking.
I hope that my explanation is clear :).

[quote=SimplyMoroccan]There is a facebook group called “mafiyyash attitude”, le fainéantisme :hap:. Mâ fiyyâsh llî ydîr hâd shî = I don’t feel like doing this.
This perfectly describes my avatar.[/quote]
Je suis pas sûr de bien comprendre la phrase en anglais (I don’t feel like…) peut-on traduire par : je ne me sens pas de le faire ?

Pour fainéant, je connaissais kaSôl :slight_smile:

[quote=SimplyMoroccan]Explanation of Nayda^(nâyDa)
Origins: The verb nâD, to get up. To be active, alive and moving. It’s a slang used especially in a party atmosphere, meaning that it’s rocking.
I hope that my explanation is clear :).[/quote]
This is clear, thanks u 2

(and one English lesson, one…)

C’est pire que kasôl, le mâ fiyyâsh c’est ne pas avoir envie de rien faire.
Sortons ! Pas envie !
Termine tes devoirs ! Pas envie !
Bouge un peu de ta chaise et va regarder un film ! Pas envie !
L3gz, c’est ça le mot en darija, un mot that shapes the attitude, a STRONG one!