Game: I like - I don't like

I don’t like to argue a lot over the same issue.

I like to read a book

I don’t like crowded places

I like cheeeeeeeeeeeeeese. :hap:

I don’t like waiting :yuck:

im with you Hiba i hate waiting

I like roller coaster

I don’t like sleeping !!

I like chips

I don’t like gossep

I like to see that the forum is back. :ok:

I don’t like it when the forum is down. :frowning:

I like when the weather is set fair in summer (not like in France these days… :hm: )

neither am I, but there is worse for me at présent, on top of that, my Internet connection is over in my house… impossible to go on the forum if I’m not at work… And it could last 2 weeks! I’m really angered against FAI, there’s always something that does not go and noone really wants to help you among them… :frowning:

That’s almost by the time you’ll leave France. That’s pretty frustrating, indeed!

I don’t like feeling nervous.

I like geography

I like Middle Ages (specially XII° century)

really? I love Middle Ages!:okay:
Why especially the XII th century? (If you tell me that you like Chrétien de Troyes, so we must talk together! :^^: )

I don’t like the taste of aniseed (and it’s an euphemism!)

[quote=elise_m]really? I love Middle Ages!:okay:
Why especially the XII th century? (If you tell me that you like Chrétien de Troyes, so we must talk together! :^^: )

I don’t like the taste of aniseed (and it’s an euphemism!)[/quote]
Because I had to choose - Middle-Ages are so wide ! So I choosed this century because it is the more rich in events, both in europe and middle-east.
I know Chrétien de Troyes, of course, the lone cronicler in Europe (but, fortunatly, we have a lot arab croniclers)
What period do you prefer ? Did you study about Middle-Ages or is it only a hobby (that’s what it is for me) ?

@SM : How do you say (call) Middle Ages in darija or MSA ?


I don’t like people who invade my intimacy.

[quote=Onc’Kamel]Because I had to choose - Middle-Ages are so wide ! So I choosed this century because it is the more rich in events, both in europe and middle-east.
I know Chrétien de Troyes, of course, the lone cronicler in Europe (but, fortunatly, we have a lot arab croniclers)
What period do you prefer ? Did you study about Middle-Ages or is it only a hobby (that’s what it is for me) ?[/quote]
During 6 years I studied it at university, in litterature department (subjects as Arthur’ myth, Chrétien de Troyes, “la chanson de geste”, theater, poetry , crusades… And during the last three years, essentially Christine de Pizan and the french society, then the fourth crusade with Villehardouin, Clary and Byzance. And before I stop my studies, I began to study the representation of Constantinople in medieval litterature… And of course I learned old french… vast program isn’t it? :smiley: (I make fun of myself…)
After that, during some years, I took part to medieval camps and events which showed to public aspects of the life in middle-age in France, historical reconstitution. I stopped because it took me all my time, and I wanted to discover other things.
But it was great! :slight_smile:

It will be difficult for me to carry on this conversation in English !
Quel parcours Elise ! Je ne suis qu’un simple amateur comparé à toi, et seulement depuis quelques années. J’ai choisi le XIIème et je suis à la recherche d’une troupe dans ma région pour faire des camps le week-end. Il y en a une à Avignon, mais elle est plus orientée vers la fin XIII° et le début du XIV° (et pour cause…)
Mais je ne désespère pas. Je me suis également intéressé à la reconstitution d’un costume médiéval d’après des documents et avec des matériaux d’époque. Mais la couture n’est pas mon fort :slight_smile:
En fait, je suis un dilettante, mais je compte bien m’y consacrer beaucoup plus quand je serai à la retraite, dans quelques années. Quand à la littérature, j’ai lu Rabelais et Ronsard mais pas Chrétien de Troyes que je ne connais que par ses commentaires sur les thèmes qui m’intéressent. Je suis incapable de lire un texte en vieil françois hélas…
A quelle compagnie appartenais-tu ? J’en connais beaucoup car je suis un lecteur assidu du site des GMA que tu connais forcément.

Pour moi aussi ça devenait difficile de continuer en anglais! :wink:
Je te réponds par mail, histoire de ne pas trop “noyer” le sujet “game: I like - I don’t like” :slight_smile: